Keskon ja FM-Hausin yhteistyölle jatkoa
K-MARKET HIIDENRANTA VIHTIIN JA K-MARKET RAUHALA KOTKAAN

Vihtiin ja Kotkaan valmistuivat uudet kaupat nopeasti moduuliratkaisulla ja ekologisesti puusta. Uuden K-Market Hiidenrannan pinta-ala on 486 m2 ja K-Market Rauhalan pinta-ala on 425 m2

K-ryhmä ja FM-Haus yhteistyössä kauppojen moduulirakentamisessa

Jokioislainen tulevaisuuden tilaratkaisuja tarjoava FM-Haus on rakentanut uudet K-Marketit Vihdin Hiidenrantaan sekä Kotkan Rauhalaan. FM-Haus on tehnyt nyt jo viisi päivittäistavarakauppaa Keskolle.

– Olemme löytäneet FM-Hausista kumppanin, jonka kanssa voimme vastata asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin nopeasti ja joustavasti, Keskon aluejohtaja Timo Heikkilä kertoo.

– Ilman moduulitekniikkaa vastaavan kaupparakennuksen rakentamiseen saattaisi kulua jopa 12 kuukautta. Se on pitkä aika kasvukeskuksissa, joissa asiakasmäärät voivat kasvaa muutamassa vuodessa tuhansista jopa kymmeniin tuhansiin.

Tulevaisuudessa rakennuksien laajentaminen on helppoa moduuliratkaisun johdosta.

– Rakennus on suunniteltu niin, että siihen on helppo lisätä yksi tai kaksi moduulia, jolloin käyttöön saadaan enemmän neliöitä. Näin pystymme palvelemaan alueen kasvavaa asukasmäärää entistä paremmin, Heikkilä toteaa.

Kestävän kehityksen rakentaminen tukee Keskon strategiaa

Kesko nosti vuonna 2019 ilmastonmuutoksen torjumisen vastuullisuuden rinnalle strategiseksi painopistealueeksi. -Päivittäistavarakaupassa tavoitteenamme on kannattavan kasvun jatkuminen Suomessa. Haluamme tarjota markkinoiden inspiroivimmat ja asiakaslähtöisimmät ruokakaupat ja parhaat digitaaliset ratkaisut, siten, että ne tukevat myös ilmastonmuutoksen hillitsemistä, kertoo Salovaara. Asiakkaille on yhä merkityksellisempää kaikilla toimialoilla se, että voi luottaa yrityksien tekevän vastuullisia valintoja. Uusituvana materiaalina puu on mitä parhain valinta rakennusmateriaaliksi. Yhdistettynä puurakentaminen moduuleihin, joissa ominaisuutena on siirreltävyys, tukee tämän kaltainen kauppapaikkarakentaminen täydellisesti myös Keskon strategiaa. Sekä FM-Hausin että Keskon tavoitteena on toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti ja molemmat yritykset ovat määritelleet kunnianhimoiset tavoitteet päästöjen vähentämiseksi.
Keskolla ollaan oltu tyytyväisiä FM-Hausin valmistamiin tiloihin, sillä yritysten välinen yhteistyö on jatkunut jo useamman vuoden ajan.

– Yhteistyö FM-Hausin kanssa on sujunut hyvin ja kehitämme sitä jatkuvasti. Seuraavat yhteiset kohteemme ovat jo suunnittelupöydällä, Heikkilä paljastaa.

Lisätietoja:
Kesko päivittäistavarakauppa, aluejohtaja Timo Heikkilä, puh. 0500 496 170
FM-Haus Oy, avainasiakaspäällikkö Tenho Räisänen, puh. 044 737 6892

Kuvamateriaalipyynnöt: kalle.lahtinen@fm-haus.fi

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun oman kylän kauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso.

www.k-market.fi